Nová 10° z Krušovic skutečně chutná jako stará
Publikováno v Pá. 24. června 2011 v rubrice VLOŽENÉ SOUTĚŽE
Praha Michle 22.6.2011 – Nechceme dělat na základě jedné anonymní degustace ukvapené a kategorické závěry, ale vzorky nové Krušovické desítky rozhodně degustátory První pivní extraligy nenadchly.
V konkurenci devíti běžně dostupných výčepních piv skončila krušovická Desítka na posledním desátém místě. Chutnala jako stará s dosti prošlou záruční lhůtou, ale tento super retro návrat do doby socializmu určitě v Krušovicích neplánovali. Na prvním místě se umístila desítka BERNARD, nejdražší pivo v testu, o čtyřicet haléřů dražší než Gambrinus, který se podělil s výčepním pivem ze Smíchovského pivovaru o sedmé a osmé místo. Ze tří vzorků výčepních piv skupiny Plzeňský Prazdroj a.s. dopadl nejlépe Kozel z Velkých Popovic, méně alkoholický Pardál skončil za svým „plnotučnějším“ bratrem z Budějovic. Ale jako spolehlivý hasič žízně určitě obstál, stejně jako ostatní testovaná výčepní piva. V hlasovací anketě čtenářů stránek První pivní extraligy se na prvním místě umístil Budvar před Svijany a Krušovicemi, poslední skončil Gambrinus, jehož pověst je opravdu těžce pošramocená. Počin společnosti Heineken Česká republika nabídnout spotřebitelům kvalitní desítku a bojovat s konkurencí kvalitou je velmi sympatický. Uvedení nové Desítky z Krušovic provázela nápaditá reklamní kampaň, třicet míst, třicet dní, tři sta tisíc vzorků k ochutnávce mělo pivaře přesvědčit. Tak snad to v Krušovicích ještě trochu doladí. Je to určitě těžké, už samotný údaj na etiketě „Uvařeno v Krušovicích dle původní receptury“ je trochu zavádějící. V Krušovicích dávno nemají technologické zázemí na vaření dle původní receptury, pivovar má po modernizaci čtyřikrát větší výstav. V několika rozhovorech potvrdil bývalý sládek Václav Kloub, že proces hledání pořádné 10° co chutná jako tenkrát trval osm měsíců. Zajímavé je také to, že nová Desítka z Krušovic se těžko shání. V Tescu Nový Smíchov nebyla, v Tescu Eden Praha jsme kupovali posledních pět kousků ze šesti vystavených. Že by reklama tak zabrala a v Krušovicích nestíhají? František Trantina, První pivní extraliga
Výsledky degustace výčepních piv dne 22.6.2011
* rozpij 6:2 pro Svijanskou desítku 3 komentáře: “Nová 10° z Krušovic skutečně chutná jako stará”Napsat komentář |
Nevím, co V Kruškách podělali, ale asi má ta nové desítka porodní komplikace. A vymetené regályv obchodech? Proč?
Dá se pochopit, že když už do vývoje investovali nemalé částky, že chtějí investice zpět. Tomu je podřízena i reklamní kampaň, která opravdu nemá chybu. Marketingově Krušovice rozhodně předčili Starobrno, s jejich „párty v Brně“. Z prázdných regálů a z nemožnosti Krušovickou desítku koupit vyplívá, že je pivaři kupována a vykupována.
Odpověď na otázky, jestli Krušovická desítka chutná lépe než kdy jindy, nebo jestli chutná stejně jako tenkrát, či stejně jako stará…neznám. Nemohu znát. Přesvědčil jsem se pouze o tom, že Krušovická desítka měla v degustaci PPE 9 rivalů a všem podlehla.
Krátký subjektivní komentář k degustaci – byla pro mně dost obtížná, srovnal bych to s degustací nealkoholických piv. Velmi malé rozdíly mezi vzorky, stereotypní chuť. Byl jsem tedy v bodování opatrný, rozdíly byly spíše minimální, což se jak vidím promítlo i na celkových součtech. Nechutnal mi Gambrinus (skončil 7.-8.) a kupodivu ani Kozel (3.), naopak jsem ocenil Radegast, který skončil celkově 4.-5. Diskutované Krušovice jsem měl v průměru.
Celkově – byla to fuška. Už nikdy víc!